talkekh

Direktlänk till inlägg 6 maj 2010

Jotrik Fahlm - vilken lirare

Av Ekh - 6 maj 2010 09:45

Vad bråkar ni om som handbollssärbos egentligen?

Patrik är kortfattad och säger ”Vi bråkar inte alls ofta” medans Johanna är lite mer fundersam i sitt svar som är en fortsättning på Patriks kan man nog säga, ”Vi bråkar faktiskt nästan aldrig och det är ganska skönt att slippa måste jag säga. ”Falle” är inte typen som blir sur och när jag blir det så är han grym på att få mig på bättre humör. När det väl blir bråk så är det för att jag har förlorat i något sällskapsspel eller när Falle snackar skit om damhandboll(aj aj Falle)

 

Hur lång tid tar det att ta sig från Viborg till Flensburg och vem är mest på? ”Det tar ungefär 2 timmar och jag får väl erkänna att det är Johanna som åkt mest i alla fall än så länge” säger Patrik och Johanna är rörande överens för det finns mer att hitta på nere i Flensburg. Det är verkligen ett pusslande att få ihop det bra och det brukar sluta med lite impuls besök”.

 

Evert Ekh tillägger att det är shoppingen som gör Johanna mer intresserad av att röra på sig, eller?

 

Du är ju äldst Patrik, i alla fall till åren, innebär det att du vinner i TP?

”Givetvis är det så” vad säger Johanna? Jo hon ber oss snabbt ”gå vidare till nästa fråga”, här vinner Patrik på poäng alltså. Precis som i sällskapsspelet!

 

Handbollen för dig Johanna, missar möjligtvis spel i CL finalen om några dagar, när du ändå är där det händer så att säga. Det måste kännas lite bittert?

"Nu är det ju så att jag förhoppningsvis inte missar finalen. Om allt går som jag vill spelar jag min första match på söndag och sen hoppas jag få uppleva några helt fantastiska matcher. Det var dock väldigt bittert att skada sig och missa matcherna som har tagit oss dit vi är"

 

Orkar Patrik stå ut med tjatet ”jag vill ju spela, fan, skit, bla bla”?

Ha Ha jadå det har inte varit någon fara hon har faktiskt inte tjatat så mycket!

 

Du hänger med i allt som händer verkar det som Johanna, bloggar och läser bloggar, hur är det med dig Patrik? Ska inte du satsa på att bli bloggpatte?

Nja det är nog inte riktigt min grej så det låter jag andra sköta

 

Flensburg har en tyskstackare, hur får han anpassa sig till er riktiga nordiska vikingar? Han har inte majoritet va? ”Det är ju verkligen en udda situation med bara en tysk i ett tyskt lag. Men vi har som regel i laget att man måste prata tyska när man är på tränig/match eller i bussen så jag hoppas att han inte känner sig så utanför. Men det är klart att han får ju en del hets om det är något som är mindre bra med Tyskland”

 

Pelle Carléns tyska är hemmagjord och mycket rolig att lyssna till. Hur kan ni hålla er för skratt.

Patrik ”Jag är ju själv inget tyska geni så jag är inte rätt person att döma andra men i ett lag med bara tysk så tror jag Jacob(vår ensamma tysk) har hört de mest märkliga och roliga försök till tyska faktiskt”

Johanna har inte mycket att säga men slutklämmen ”jag har ju hört att deras enda tyska spelare överväger att lära sig danska/svenska”, säger väl allt.

 

Säsongerna för Er, berätta bra och dåligt, som ni ser det!

I ligan har det gått riktigt bra än så länge vi ligger 3:a med 6 matcher kvar. Den stora besvikelsen var Ehf cupen där vi åkte ut i semifinal mot Schaffahusen från Schweiz. Jag är nöjd med min säsong.

Johanna som är lite mer snackig av sig maler vidare om sin säsong

Det har som säkert de flesta vet vid det här laget varit en ganska virrig och problemfylld säsong för mig. Jag har varit ganska mycket skadad och har inte alls presterat så bra som jag hade hoppats. En karriär går väl lite upp och ner och min har väl egentligen bara gått spikrakt uppåt tills nu. Förhoppningsvis har det varit ett väldigt nyttigt år och jag hoppas att jag kommer starkare ur det. Trots allt tråkigt och alla "problem" så kommer jag få avsluta säsongen med både DM final och CL final och det är jag helt fantastiskt glad över”

 

Fortsättningen? Johanna i Viborg? Patrik i Flensburg? Hur länge klarar ett förhållande av särbolösningen?

Oj det hoppas jag aldrig att vi får veta! Men än så länge så spelar vi båda i toppklubbar och det hade känts fel att någon skulle ge upp det i nuläget.

Återigen så målar Johanna upp en bild som känns lite mer kvinnlig, inte så konstigt kanske med tanke på att karlar inte direkt är kända för att spruta ur sig känslomässiga saker, ” Jag kommer att spela i Viborg minst 2 år till och det är jag mycket glad över. Jag hoppas att vi klarar det så länge som det behövs.  Än är ingen av oss inne på att "ge upp sin dröm" för att flytta med den andre. Jag tror på att det går om man bara vill! Jag har i alla fall inga planer på att lämna Falle, han är en fantastisk pojkvän som alltid får mig att må bra. Vart vi än bor...”

(Patrik, du kanske skulle ha sagt något om detta för att förtydliga, ett tips tills nästa gång, red Ekh)

 

Svensk handboll är grå tycker vi. Vi syns inte, vi hörs inte och enligt medierna så finns vi inte. Nu har Tv sänt mycket handboll men bevakningen i övrigt är dålig. Vad behövs? Nakna handbollsspelare i Åhus Beach eller fler öppna tjafs och bråk, kanske dumma uttalanden? Berätta.

Här tar Patrik fram sin debattörsanda och säger ”Det är en bra fråga men jag tycker att man skall fokusera på produkten att spela så bra handboll som möjligt sen att klubbarna vågar satsa långsiktigt för att få publiken till arenorna kanske sänka biljett priser och verkligen satsa på ett bra arrangemang. Försöka få slutspelsstämningen med sig till grundserien. Det skall inte behövas att folk gör sig till med dumma uttalanden eller liknande men lite ärlighet och våg att sticka ut skadar ju inte”

Johanna är inte sämre hon

Jag skulle nog svara bra handboll och framgångar. Det andra tycker jag vi kan lämna åt andra sporter. Kolla bara på Danmark, jag tror inte att intresset finns där pga. av att spelare gör bort sig eller gör dumma uttalanden. Intresset är stort för att det är bra handboll, svårare än så är det inte. Där har i och för sig även medierna förstått att det är det mest intressanta att läsa om”

Rustan lägger av, det blir en mindre ”provokatör” i Svensk handboll. Ni får beskriva Rustan med tre ord var, inget får vara lika.

”Envis Nytänkande Noggrann” säger Patrik utan att blinka och Johanna bidrar med ” Jag känner inte Rustan så bra så det blir svårt. Men utifrån hans ledarskap från bänken får det bli engagerad, kreativ och galen (i en positiv bemärkelse)”

 

 Ärligt nu, om ni fick ändra på tre saker i Svensk handboll vad skulle det vara?(JP)

Patrik  säger ”varför inte införa svenska cupen igen? Det talas ju hela tiden om att vi behöver fler matcher ge cupen en hög status med prispengar och ec-plats kanske spela semi och final i en "Final 4" som i Tyskland och Champions League”

 

Nu är debatten i full gång och satt man i samma rum som dessa två handbollsälskare skulle man ha att göra flera år för att plocka ner alla idéer. Härligt, så Johanna, vad tycker du?

- Minska damernas elitserie vilket förhoppningsvis bidrar till fler jämna matcher som förhoppningsvis bidar till större intresse.

- Satsa mer på Europacuperna (svensk klubbhandboll vet knappt vissa spelare i mitt lag existerar)

- Ekonomin är också viktig, speciellt på damsidan. Jag tror det är viktigt att få fler spelare att spela längre och kunna behålla spelare längre i Elitserien. Jag hoppas att elitserien "tar vara på" den dåliga ekonomin som är i Danmark och knyter till sig fler stora profiler som tidigare har spelat i utlandet.

 

 Vem är den bästa Svenska, respektive internationella spelaren på dam resp herrsidan

Filip Jihca, Bojana Popovic(Patrik säger faktiskt detta han med, det verkar lite fusk faktiskt då Johanna svarar samma sak) Linnea Torstensson & Kim Andersson.

 

Berätta hur skillnaden i ”ölkulturen” ser ut i Sverige och Tyskland/Danmark. Varför kan vi inte slappna av och göra folkfest av vår idrott på samma sätt?

Det är betydligt mer avslappnat med ölen i tyskland! Det är absolut inget konstigt att ta en eller några öl på vardagar eller på lunchen. Det är en bra fråga varför vi inte kan ha samma avslappnade inställning i Sverige men jag tror och hoppas att det kommer.

Johanna är lite mer försiktig då hon hellre dricker ett glas vin

”Det är lite skillnad mellan Danmark och Sverige men jag tror att den är ännu större ner till Tyskland. Handboll är verkligen en fest och underhållning här nere. Det ligger nog mycket arbete hos klubbarna om man vill ändra på det. Jag hoppas ju dock att det inte är ölen som gör skillnaden utan att det helt klart är bättre handboll och bättre inramning kring matcherna som gör det till en folkfest”

 

Johanna, om du skulle få Patrik att rodna, vad säger du då?

Han är inte den som rodnar... Men jag vet att han rodnar lite i smyg när jag ger honom komplimanger! Han är ju så söt:-)

 

Patrik, om du skulle får Johanna på dåligt humör, vad gör/säger du då?

Jag retar henne när jag vunnit i sällskapsspel, och det är för att uttrycka det milt, tämligen vanligt att det sker :-)

 

Evert Ekh och redaktionen tackar så förbannat mycket för att ni ställt upp - vi hoppas självklart att den får läsas överallt !

 
 
Anna Panna

Anna Panna

6 maj 2010 12:53

Älskar verkligen sådana här interviewer..

Måste också få passa på att säga att detta är en grym handbolls sida, precis som det ska vara.. Strålande jobb!

http://www.jorjensdotter.blogg.se/minigoesdenmark

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ekh - 7 maj 2010 09:40

Varför har svensk handboll backat i Internationellt? Vi har för tillfället inte spelare som är tillräckligt bra internationellt. Det är viktigt att säga det för att vi ska komma på rätt väg igen, ungdomarna idag måste ha större visioner än att komm...

Av Ekh - 6 maj 2010 09:15

- Jag står alltid för det jag säger, ibland så undrar jag om det inte finns någon annan som gör det, eller rättare sagt, vem ska göra det. Jag har ju ändå varit med så länge så jag har väl kanske lättare att våga göra det än någon som är lite nyare. ...

Av Ekh - 26 april 2010 15:00


Erik Fritzon, överallt och ingenstans, svårstoppad och MEP vinnare.   Om du inte hade gjort dina 11 landskamper hade du blivit kallad för den bästa mittsexan som aldrig fick chansen. Ärligt Erik, funderar du på det? Klart man funderar och intr...

Av Ekh - 26 april 2010 09:16


     Om bilden säger Frida "Inte vackert, men en rätt bra sammanfattning av min karriär hittills... :) Det är hårt att spela handboll, och det gör ont - man fan vilken underbar sport". Foto: Bildbyrån     Hur har din tid som proffs varit Frid...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Familjen Ekh

Omröstning

Vem vill ni se intervjuad hos Evert Ekh?
 Rustan Lundbäck
 Ulf Schefvert
 Staffan Olsson
 Oscar Carlén
 Fredrik Petersén
 Arne Johansson, HEH
 Mia Hermansson Högdahl
 Tomas Ryde
 Hans Vestberg
 Jevegnji Trefilov

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards